خانه / مقالات / مهدویت / مهدی ستیزی و مهدی ستیزان / پرسشها و شبهات / چطور حضرت مهدی(علیه السلام) مثل یک مرد ۴۰ ساله ظهور می کنند ؟

چطور حضرت مهدی(علیه السلام) مثل یک مرد ۴۰ ساله ظهور می کنند ؟

چطور حضرت مهدی(علیه السلام) مثل یک مرد ۴۰ ساله ظهور می کنند ؟

چگونه ممکن است حوادث روزگار باعث تغییر چهره و شکسته شدن صورت و ناتوانی جسمی حضرت نمی شود؟ در پاسخ باید گفت: به نظر می آید علت اصلی، خواست و قدرت الهی است. بدین معنا که خداوند از طریق اعجاز و خرق عادت، حالت جوانی را در وجود حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)قرار داده است. برای این مطلب از قرآن می توان نمونه آورد.

خداوند در قرآن کریم در سوره بقره آیه ۲۵۹ داستان بزرگ مردی از بنی اسرائیل(گویا عزیر بوده است) را ذکر می کند که بر روستایی عبور می کرد در حالی که ویران شده و مردمان آن مرده بودند و استخوانهایشان در معابر در حال پوسیده شدن بود. او گفت: خداوند چگونه این ها را زنده می کند؟ خداوند صد سال او را میراند و جان حیوان(الاغ) او را نیز گرفت ولی طعام او را به حال خود سالم باقی نگه داشت.

پس از صد سال که دوباره او را زنده کرد به او یادآور شد از بین رفتن و حیات دوباره خود و حیوانش را و سالم نگاه داشتن طعامش را . ” فَانْظُرْ إِلى طَعامِکَ وَ شَرابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ “یک غذا حدودا یک هفته سالم میماند. صد سال ۵۲۰۰ هفته است پس خدا ۵۲۰۰ برابر عمر غذا، آن را سالم و به صورت عادی نگه داشته است. او میتواند امام را نیز به حالت یک جوان حفظ کند.

می‌دانیم که سن حضرت بیش از هزار سال است و روایاتی که سن ایشان را بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیان کرده منظور این است که در زمان ظهور چهره و سیمای نورانی حضرت در این سن است و اختلاف سن در این موضوع موجب تضاد نمی‌باشد، زیرا این اعداد نشانگر سن انسان کامل و جوان است.

از حضرت امام رضا(ع) نقل شده ک فرمود: علامت او این است که او از حیث سن پیر است ولی در ظاهر جوان نشان داده می شود، به حدی که هر گاه کسی به او نظر می افکند گمان می کند که او سی ساله یا کمتر است. و از جمله علامات او آن است که به مرور ایام و شبها پیر نمی شود تا آن که مرگ او را فرا رسد.» [۱]

البته داشتن عمر طولانی سابقه دارد و اختصاصی به حضرت مهدی ندارد و افرادی مثل نوح (۹۵۰ سال) در قرآن آمده و یا حضرت خضر نبی که هزاران سال عمر کرده و هنوز زنده است و یا لقمان ابن عاد (۳۵۰۰ سال) و لقمان حکیم(۴۰۰۰ سال) یا زنده بودن حضرت عیسی(ع) از معمرین شمرده شده اند و توجیه علمی آن ، این است که پیری و مرگ در اثر عوامل فرسایشی است و اگر آن عوامل نباشد شخص جوان می‌ماند.[۲]

[۱]موعود شناسی ص ۵۵۵.

[۲]ر.ک: عدالت گستر جهان، ابراهیم امینی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *