خانه / همه / چطور حضرت مهدی(علیه السلام) مثل یک مرد ۴۰ ساله ظهور می کنند ؟

چطور حضرت مهدی(علیه السلام) مثل یک مرد ۴۰ ساله ظهور می کنند ؟

چطور حضرت مهدی(علیه السلام) مثل یک مرد ۴۰ ساله ظهور می کنند ؟

گویا مراد شما این است که چگونه ممکن است حوادث روزگار باعث تغییر چهره و شکسته شدن صورت و ناتوانی جسمی حضرت نمی شود؟ در پاسخ باید گفت: به نظر می آید علت اصلی، خواست و قدرت الهی است. بدین معنا که خداوند از طریق اعجاز و خرق عادت، حالت جوانی را در وجود حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)قرار داده است. برای این مطلب از قرآن می توان نمونه آورد.

خداوند در قرآن کریم در سوره بقره آیه ۲۵۹ داستان بزرگ مردی از بنی اسرائیل(گویا عزیر بوده است) را ذکر می کند که بر روستایی عبور می کرد در حالی که ویران شده و مردمان آن مرده بودند و استخوانهایشان در معابر در حال پوسیده شدن بود. او گفت: خداوند چگونه این ها را زنده می کند؟ خداوند صد سال او را میراند و جان حیوان(الاغ) او را نیز گرفت ولی طعام او را به حال خود سالم باقی نگه داشت.

پس از صد سال که دوباره او را زنده کرد به او یادآور شد از بین رفتن و حیات دوباره خود و حیوانش را و سالم نگاه داشتن طعامش را . ” فَانْظُرْ إِلى طَعامِکَ وَ شَرابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ “یک غذا حدودا یک هفته سالم میماند. صد سال ۵۲۰۰ هفته است پس خدا ۵۲۰۰ برابر عمر غذا، آن را سالم و به صورت عادی نگه داشته است. او میتواند امام را نیز به حالت یک جوان حفظ کند.

البته از لحاظ طبیعی نیز ممکن است، یک فرد بتواند طراوت و جوانی خود را حفظ کند اگر بر رموز علمی آگاهی داشته باشد و علم نیز این امر را ممکن پذیر بداند بر این فرض ، امام چون علم کامل دارد میتواند از قواعد علمی نیز مدد بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *