قاعده ی ظهور

قاعده ی ظهور

قاعده اول

طلب

یعنی اگر امام بخواهد ظهور کند می‌بایست این شعور و بلوغ در مردم ایجادشود که بفهمند امام یعنی چه و بفهمند که هیچ کس جز حجت الهی نمی‌تواند خوشبختی مردم و عدل و صلح و تمدن شایسته انسان را به وجود بیاورد.

حال یک وقت است که مردم این حقیقت را زود می‌فهمند و اختیاری حرکت می‌کنند و با هزینه‌ی کمتری به ظهور می‌رسند و یک وقت هم ممکن است، هنگامی این حقیقت را بفهمند که ظلم و فساد و بیداد تمام جهان را پر کرده و کار به آنجا برسد که طعم زندگی در کام مومنان و اهل وجدان آن قدر تلخ شود که صبح و شام مرگ خود را از خدا بخواهند.

آنچنان بیچاره و مستاصل شوند که خداوند از سر منت و شفقتی که بر بندگان خود دارد، منجی آنان را به فریادشان برساند اما حتی در همین شرایط هم بالاخره قانون این است که مردم ظهور امام را طلب کنند و حتی اگر چند روز به ظهور امام مانده باشد هم این اتفاق می افتد و مردم دست به دعای جدی می‌برند و برای ظهور منجی خود دعا می کنند و این جاست که خداوند امام را به فریادشان می رساند…به وجود آمدن حالت طلب در هر صورت یک قاعده است و تا وقتی که ما به حالت طلب نرسیم، امر ظهور به هیچ وجه محقق نمی‌شود.

قاعده دوم امت سازی

امام و امت از مفاهیم متضایف هستند، مثل دو مفهوم پدر و فرزند. تا وقتی فرزندی برای شما به دنیا نیاید، شما پدر(یامادر) محسوب نمی‌شوید.امام هم همین جوراست؛ تاوقتی امتی نداشته باشد، در واقع ظرفی برای ظهور ندارد.

البته امام مهدی علیه السلام هم اکنون امام است و درمیانه جمع محدودی موسوم به ” اوتاد و ابدال” که امت حقیقی ایشان هستند، ظاهر است اما اگر بخواهیم در میان ما هم ظهور کنند، راهش این است که عده‌ای از ما (حسب روایات۱۰۰۰۰هزارنفر) با ایشان بیعت کرده و ساختار امت را در خود ایجاد کنیم.

اگر یک امتی همدل بر محور امام موجود شکل بگیرد، بلافاصله و بدون هیچ درنگی، امام ظهور می‌کنند؛ درست مثل ابرهای آسمان که اگر به یکدیگر بپیوندند، باران رحمت نیز خواهد بارید.

لذا امام صادق علیه السلام فرمودند:

”بخداسوگند او نمی‌آید تا زمانی که “عده موصوفه” شکل بگیرد “یعنی شکل‌گیری همان امتی که ویژگی‌هایش بیان شده است

【همدل و امام مدار】

این مهمترین شرط ظهوراست و خلاصه تا امت مهدوی به وجود نیاید امام مهدی هم نخواهد آمد. درست همانطور که تا اشعه‌های آفتاب ظهور نکنند، قرص خورشید هم آشکار نخواهد شد؛

طبق فرمایش امام باقر علیه‌السلام【شیعه】را به همین خاطر شیعه نامیده‌اند که اشعه‌ی امام است پس همانطور که عرض شد: تا وقتی اشعه‌ها ظهور نکنند، خورشید هم ظهور نخواهد کرد.

اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *