خانه / اسلایدر / همایش پیاده روی تا صبح ظهور

همایش پیاده روی تا صبح ظهور

۱) امام باقر ـ علیه السّلام ـ می فرمایند: “اذاقام القائم ذهبت دوله الباطل.” (تفسیر نورالثقلین، ج ۳، ص ۲۱۲)
هنگامی که امام قائم (عجل الله تعالی فرجه) قیام کند، دولت باطل برچیده می شود.
در روایات دیگری آمده است: هنگامی که حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) متولد شد. بر بازوی مبارکش، این جمله نقش بسته بود: جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً (تفسیر نورالثقلین، ج ۳، ص ۲۱۳)
راوی می گوید: از امام هشتم از آیه هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ … سۆال کردم. فرمود هنوز موقع تأویل این آیه نرسیده است گفتم: قربانت گردم! کى موقع آن فرا میرسد؟ فرمود؟ ان شاء اللَّه هنگامى که قائم قیام کند و چون قیام کند هر جا کافر و مشرکى باشد، ظهور او را ناخوش دارد تا جایى که اگر کافرى در دل سنگى پنهان شود سنگ صدا میزند اى مۆمن! کافرى یا مشرکى در من پنهان شده او را بکش. خداوند او را بیرون مى‏آورد و یاران قائم او را بقتل می‌رسانند
۴٫ “وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ” (سوره قصص، آیه ۵)
ما اراده کرده ایم که بر مستضعفین، منت نهاده و آنها را پیشوایان خلق قرار داده و وارث ملک و جاه فرعونیان گردانیم.
آیه فوق، امید دهنده به همه انسان های آزاده عالم است؛ چون وعده خداوند و اراده حضرت حق، به صورت یک قانون کلی و در شکل فعل مضارع و مستمر، بیان شده است تا این که کسی تصور نکند این وعده، اختصاص به مستضعفان زمان های گذشته، از جمله بنی اسرائیل داشته.
۲- امام صادق(ع) می‌فرماید: آن زمانی که امام مهدی(ع) ظهور می‌کند، به کعبه تکیه می‌کند؛ در حالی که ۳۱۳ نفر نزد او جمع شده‌اند. اولین سخن و گفته‌اش این آیه است: (بَقِیَّهُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ)[هود/۸۶]؛ «آنچه خداوند برای شما باقی گزارده، برایتان بهتر است، اگر ایمان داشته باشید». سپس می‌فرماید: «منم بقیه الله و من حجت خدا و خلیفه او برشمایم». پس سلام کننده‌ای بر او سلام نمی‌کند، مگر آنکه می‌گوید: السلام علیکَ یا بقیه الله فی ارضه، و زمانی که نزد او چهار هزار نفر جمع شوند، از مکه بیرون می‌رود و در روی زمین معبودی غیر از خدای عزّوجل از بت و غیر آن باقی نمی‌ماند، مگر آنکه آتش در آن می‌افتد و خواهد سوخت.
[ مستدرک الوسائل، ج۱۲، ص۳۳۵. ] ۳- رسول اکرم(ص) در یک حدیث طولانی خطاب به امیر مؤمنان(ع) فرمود:
خداوند ولایت تو را به آسمانها عرضه نمود. (از میان آسمانها) آسمان هفتم سبقت جست؛ پس آن را با عرش زینت بخشید؛ سپس… از میان شهرها کوفه سبقت جست، پس آن را با وجود تو زینت بخشید.۲
امیر مؤمنان(ع) نیز می فرمایند:
اینجا (کوفه) شهر ما، جایگاه ما و اقامتگاه شیعیان ماست.۳
البته آنچه که باعث مزید فضیلت سرزمین کوفه گردیده است وجود مکانهای خاصی نظیر «مسجد سهله» و «مسجد کوفه» است که روایات فراوانی نیز در فضیلت این دو مکان مقدس در خصوص این اماکن وارد شده است؛ از جمله امام صادق(ع) ضمن حدیث مفصلی درباره حضرت ولی عصر(ع) به مفضل فرمودند:
مرکز حکومت او کوفه، و مرکز قضاوتش مسجد کوفه و مرکز بیت المال و محل تقسیم غنایم مسلمانان، مسجد سهله، و محل خلوت و مناجات هایش تپه های سپید و نورانی نجف اشرف است.

۴- این جمله حضرت امام که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» برای تعارف یا افزایش روحیه پرسنل سپاه نبوده بلکه فرمایشی مسئولیت آور بوده است و تاکیدهای مکرر ایشان بر بقا و تقویت سپاه را در امنیت گذشته، حال و آینده ترسیم کرده است و تاکیدهای مکرر ایشان بر بقا و تقویت سپاه، گویای اعتقاد و اعتماد عمیق ایشان به این نهاد انقلابی است. حضرت امام(س) در موارد گوناگونی در بیاناتشان به نقش و وظایف سپاه اشاره و بر جایگاه و اهمیت این نهاد تاکید کرده اند. بخشی از این بیانات گرانقدر پیرامون رابطه سپاه و مردم و وظیفه هریک نسبت به هم است. مطالب زیر نمونه هایی از فرمایشات امام در این زمینه است.
۵-هنگامی که ارتباط با شیطان از حد متعارف فراتر برود و آن قدر تنگاتنگ و صمیمی بشود که به مرحله برادری برسد، شیطان آن‌ها را به عنوان برادران صمیمی خویش می‌پذیرد و این نهایت سقوط برای انسان است.

تلاشگران در گمراهی افراد جامعه، اولیا و دوستان با وفای شیطان هستند؛ کسانی که شیطان را در موارد تنهایی و عدم توانایی در اجرای نقشه‌هایش کمک می‌کنند و به وسیله آنان بسیاری از گمراهی‌ها انجام می‌گیرد.
دوستان شیطان کسانی هستند که فتنه و فتنه‌انگیزی را دوست دارند، از خونریزی و کشتار خوششان می‌آید، دیگران را برای جنگ و دعوا با مسلمانان تحریک می‌کنند.
آن‌ها تحت تأثیر وسوسه‌های شیاطین قرار می‌گیرند و به خاطر دوستی با آنان، با مۆمنان می‌جنگند: «وَإِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَى أَوْلِیآئِهِمْ لِیجَادِلُوکُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّکُمْ لَمُشْرِکُونَ»؛ «و در خفا ‏شیطان‌ها به دوستان خود وسوسه مى‏کنند تا با شما ستیزه نمایند و اگر اطاعتشان کنید قطعاً شما هم مشرکید».(۱) قرآن برای این افراد ویژگی‌هایی را ذکر کرده است:
۶- مجازات زنان متخلف
رسول گرامی اسلام (ص) مجازات آن دسته از زنان امت‌اش را که به علت تخلف از قوانین دین دچار عذاب شده و آن حضرت ایشان را در معراج در حال عذاب دیده بود برای نورچشمان خود حضرت زهرا (س) تشریح می‌فرماید
در کتاب شریف عوالم العلوم مجلد حضرت فاطمه الزهرا (ع) به نقل از کتاب عیون اخبار الرضا (ع) روایتی طولانی نقل فرموده که رسول گرامی اسلام (ص) مجازات آن دسته از زنان امت‌اش را که به علت تخلف از قوانین دین دچار عذاب شده و آن حضرت ایشان را در معراج در حال عذاب دیده بود برای نورچشمان خود حضرت زهرا (س) تشریح می‌فرماید. حضرت فاطمه (س) به پدر عرض می‌کنند: ای محبوب من و ای نورچشمانم! به من بفرمائید این زنان چه کاری کرده بودند و چگونه زندگی می‌کردند که خداوند آنان را به این عذابها دچار فرموده است؟
رسول اکرم (ص): دخترم! آن زن که از موهایش آویزان شده بود، زنی بود که موهایش را از نامحرم نمی‌پوشاند. و آن زن که از زبانش آویخته شده بود، زنی بود که همسرش را اذیت می‌کرد و آن زن از پستانش آویخته شده بود، زنی بود که حق همسرش در اعمال زنانشویی را رعایت نکرده و امتناع می‌ورزید،
و آن زن از پاهایش آویزان شده بود زنی بود که بدون هماهنگی و اذن همسرش از خانه خارج می‌شد؛
و آن زن که گوشت بدن خود را می‌خورد، زنی بود که بدنش برای مردم زینت می‌داد؛
و آن زن که دستهایش را به پاهایش بسته و مارها و عقربها را به جانش آویخته بودند، زنی بود که نه وضوی درستی می‌گرفت و نه لباس پاکیزه‌ای می‌پوشید و از جنابت و حیض غسل نمی‌کرد و نظافت نداشت و در نمازش هم کوتاهی می‌کرد و آن را سبک می‌شمرد.
و آن زن که کور و کر و لال شده بود، زنی بود که اعمال نا مشروع داشت و فرزند نامشروع را به گردن همسرش می‌انداخت، و آن زن که گوشتهایش با قیچی چیده می‌شد زنی بود که خود را به مردان عرضه می‌کرد؛
و زنی که صورت و بدنش آتش گرفته و معده و روده خود را می‌خورد، زنی بود که مردان و زنان را بطور نامشروع به هم می‌رساند؛
و آن زن که سرش سر خوک و بدنش بدن الاغ شده بود زنی بود که دروغگو بود و نمامی می‌کرد (نمام: کسی که با نقد سخن شخصی به دیگری بین آن دو را بهم می‌ریزد و به سخن چین معروف است.)؛
و آن زن که بصورت سگ بود و آتش از پایین و داخل و از دهانش خارج می‌شد، زنی بود که آوازه خوانی می‌کرد و به دیگران حسادت می‌ورزید. پس حضرت رسول (ص) فرمود: «وای بر زنی که همسرش را به غضب آورد و خوشا به حال زنی که همسرش از او راضی باشد
۱۰- نمونه عینی اهداف شوم غربی در برنامه رابرت مرداک، یهودی ثروتمند و غول رسانه ای جهان در خصوص ایران قابل مشاهده است که در مقاله اش چنین آمده است: برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه ی مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع “مادر” را در دستور کار خود قرار دهم و در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می کند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد. وی همچنین اشاره کرده است که تا سال۲۰۲۰ کلمه مادر را در ایران بی معنا خواهد کرد

۱۳-یکی از فرزندان حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از مقامات به بیان برخی از حالات آخرین روزها و ساعات عمر این مرجع وارسته و عارف پرهیزگار پرداخت.
، فرزند آیت الله بهجت با اشاره به همزمانی روزهای پایانی عمر پدر بزرگوار خود با سفر رهبر انقلاب به استان کردستان، در بیان حالت روحی ایشان، بهحساسیت این مرجع تقلید نسبت به سلامتی رهبری اشاره کرد.
ایشان در ادامه افزوده است، این موضوع سبب شدتا معظم له برای سلامتی رهبر انقلاب چندین ختم ویژه صلوات و ذکر را گرفتند و مداومت بر این ختم ها که برای سلامتی رهبر انقلاب بوده است تا آخرین ساعات عمر حضرت آیت الله بهجت ادامه داشته است.
پیش از این نیز بارها اخبار مختلف و متفاوتی از ابراز علاقه این مرجع عارف نسبت به ولی امر مسلمین جهان در جمع خواص و نزدیکان معظم له مطرح بوده است، چنانکه برخی از پیش بینی رهبری آیت الله خامنه ای سال ها پیش از رهبری ایشان توسط این مرجع بزرگ فقید خبر داده ان

۱۴-اشاره مستقیم و بشارت صریح آیه الله العظمی بهجت در جمعی در مورد نزدیکی ظهور امام زمان (عج) که فرمودند : “ تا کنون به جوانان بشارت می دادید که منتظر باشید ظهور مولایتان را خواهید دید اینک ( ظهور آنقدر نزدیک شده است که ) به سالخوردگان و پیران هم بشارت دهید که ظهور را خواهید دید . ” بسیاری از منتظران و شیفتگان ولی عصر (عج) را سرشار از شور و شوق ظهور نموده است و برای آنها دلیلی محکم و برهانی قاطع در یقین به نزدیکی ظهور ایجاد کرده اس

۱۵- حضرت زهرا(س) در وصیت خود به حضرت علی(ع) عرضه داشت: جنازه ام را با تابوت(که پوشاننده است) حمل کن!

اسماء بنت عمیس می گوید: روزی حضرت فاطمه(س) به من فرمود: من از کار مردم مدینه که زنان خود را بعد از مرگ به صورت ناخوشایندی برای دفن می برند و تنها پارچه ای بر او می افکنند که حجم بدن نمایان است ناخرسندم.
من گفتم: در سرزمین حبشه چیزی دیدم که با آن جنازه مردگان را حمل می کردند.
سپس اسماء شاخه ای از درخت نخل را برداشت و به صورت تابوت مخصوصی در آورد و گفت: مردم حبشه بر روی چوب هایی این چنین پارچه ای می افکندند و جسد را در درون آن می گذارند، به گونه ای که حجم بدن پیدا نبود.
هنگامی که بانوی بزرگ اسلام آن را مشاهده کرد فرمود: بسیار خوب و عالی است هنگامی که من از دنیا رفتم مرا با آن بردارید.
امام صادق(ع) فرمود: اولین کسی که در اسلام تابوت برای جنازه مطهرش قرار داده شده حضرت فاطمه(س) بود.
اسماء بنت عمیس تابوتی از شاخه های درخت خرما برای آن حضرت درست کرد و این اولین تابوت در اسلام بود. وقتی حضرت زهرا(س) آن را دیدند لبخندی زد که بعد از رحلت رسول خدا(ص) تا آن روز او را چنین خوشحال ندیده بودیم
۲۰- رسول خدا (ص) فرمود: همانا فاطمه عفت خویش را پاس داشت و خداوند متعال، نسل او را بر آتش حرام گرداند
رسول خدا (ص) فرمود : سه گروه هرگز داخل بهشت نمی شوند :
۱- کسی که نسبت به عفت ناموس خود بی تفاوت است .
۲- زنی که خود را در لباس و حرکات و امور دیگر شبیه مرد سازد .
>
۳- شرابخوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *