خانه / مقالات برگزیده / در محضر بزرگان

در محضر بزرگان

 

در محضر بزرگان

با آب و تاب علائم ظهور را برای علامه حسن زاده  شرح می‌دادند و بی‌صبرانه منتظر عکس‌العمل ایشان بودند.

علامه لحظه‌ای تامل کردند و سپس با خنده شیرین و معناداری به جمع نگاه کرده فرمودند:

خلاصه عرائض حضرات این است که می‌خواهید بفرمایید که ظهور حضرت نزدیک است؟

گفتند: بله …

 علامه فرمودند: اگر بگویم ظهور اتفاق افتاده چه علامه که متوجه تحیر جمع شده بود با بیانی حکیمانه این گونه مطلب را توضیح دادند:  خورشید باید به تدریج طلوع و غروب کند تا موجوداتِ تحت تاثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق داده و حیات به چرخه‌ی نظم خود ادامه دهد، نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، اینک، اتفاق افتاده است.

اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت ( که به مثابه طلوع و غروب خورشید است) بطور دفعی و بدون هیچ زمینه‌ای واقع شود، مسلما جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.

سپس علامه بشارت معروف را می‌فرمایند که مخاطبین ایشان سر از پا نمی‌شناسند و به وجد می‌آیند:

قرائن و شواهد نشان می‌دهد  انقلاب اسلامیظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم” و بین‌الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه می‌باشد.

در محضر بزرگان

برای استفاده از نهر کوثر امام زمان(عج)

اول باید ظرف دلت را پاک کنی.

روحت را از صفات رذیله به وسیله تزکیه نفس پاک کن.

وقتی تزکیه کردی و رذایل روحی را بیرون ریختی؛ ظرف دلت بزرگ تر می شود.

بعد باید روزنه ها و سوراخ ها را بگیری. ظرفی که سوراخ باشد در آن شیر نمی ریزند.

باید آب بندی کنی که آب از آن نشت نکند.

وقتی این ها را انجام دادی، می گیری خدمت آقا و می گویی:

آقاجان من آمده ام که مرتبط شوم، از آن علم می خواهم.

یک انشعاب حضرت به قلبت وصل می کنند.

وقتی که وصل شدی، علم می گیری و تحت ریزش این علم به حیات طیبه می رسی.

در محضر بزرگان

آیت‌الله بهجت(ره):

درخصوص اینکه علت نقاب دیدار ما با امام زمان(عج) چیست

و آیا اگر از گناه اجتناب کنیم و منتظر واقعی باشیم، امام زمان(عج) به ما سر می‌زند

فرمودند:

قطعا گناه کردن، مهم‌ترین علت محرومیت از عنایات امام زمان (عج) است، امام مهدی (عج) نیز در توقیع شریفشان به شیخ مفید می‌فرماید:

«ما را از ایشان (شیعیان) چیزی محبوس نکرده است، مگر گناهان و خطاهایی که از ایشان به ما می‌رسد و ما آن را ناخوش می‌داریم و از ایشان نمی‌پسندیم».

اگر بفرمایید چرا به آن حضرت دسترس نداریم، جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستند؟ او به همین از ما راضی است؛ زیرا «اورع الناس من تورّع عن المحرمات»؛

پرهیزکارترین مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهیزد، ترک واجبات و ارتکاب محرمات، حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.

بنابراین اگر ما از گناه اجتناب کنیم و منتظر واقعی باشیم، به مقامی می‌رسیم که غیبت و حضور برایمان فرقی ندارد.

 

در محضـر بزرگــان

پیش بینی نزدیک بودن ظهور و اتصال انقلاب اسلامی به ظهور در کلام امام_خمینی

به جرات می توان گفت بزرگترین ، مهمترین و شوق آورترین پیش بینی حضرت امام ، بحث نزدیک بودن ظهور و اتصال این انقلاب الهی به انقلاب جهانی امام عصر(عج) است در حالی که برخی از افراد در حال حاضر و با رخ دادن بسیاری از نشانه ها ، هنوز هم  در مورد نزدیک بودن ظهور شک و تردید دارند ، امام عزیز از سه دهه قبل با قاطعیت و صراحت ، نزدیک بودن ظهور و اتصال این انقلاب به انقلاب مبارک امام مهدی(عج) را پیش بینی کرده و آن را قریب الوقوع می دانست.

انقلاب اسلامی با تایید خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان شاءا… با گسترش آن قدرتهای شیطانی به انزوا کشیده خواهند شد و حکومت مستضعفان برپا و زمینه برای حکومت جهانــی مهدی آخرالزمان- عجل ا… تعالی فرجه الشریف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداه- مهیا خواهد شد.

۱۲ آبان ۱۳۶۰

مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می‌‌‌ دهند مطمئن باشند که وعده حق‌تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است.

صحیفه نور ج ۱۵ ص ۶۲

با اطمینان مى‏گویم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت مى‏نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکى پس از دیگرى برطرف و سنگرهاى کلیدى جهان را فتح خواهد کرد

صحیفه نور  ج ۲۰ ص ۳۲۵

 

 

حجت الاسلام داشمند

یعقوب برای یوسف گریه میکرد کی برای مهدی گریه میکنه در قرآن داریم یعقوب برای یوسف گریه میکرد.

یعقوب پیغمبر می دونست که یوسفش سالمه، می دونست که توی کاخه، می دونست و گریه می کرد. ما که نمیدونیم یوسف فاطمه کجاست، چقدر باید گریه کنیم؟ با این اوصاف ما که باید بیشتر از یعقوب گریه کنیم!

کی آدرس حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را بلده؟ کجاست پسر فاطمه؟ ءاَبِرَضوی؟ ءاَم ذی طُوی؟ کجایی آقای من؟ عَزیزٌ عَلَیَّ اَن اَرَی الخَلقَ و لا تُری؟ حجت بن الحسن، سخته برای من که همه را ببینم و تو را نبینم.

گریه هاتون را برای مهدی بکنید؛ اشکهاتون را برای پسر فاطمه بریزید؛ مهدی غریبه، مظلومه؛ برای یوسف زهرا ناله کنید، اشکهاتون را بیمه ی مهدی کنید؛ و با همین اشکها برای ظهورش دعا کنید.

قرآن داره با مثال یوسف و یعقوب یاد ما میده. یکی از وظایف ما اینه که دعاهامون و گریه هامون بیمه پسر فاطمه سلام الله بشه. امام زمان میگه اگه تو یاد من باشی من هم یاد تو هستم. اگه تو برای فرج من دعا کنی منم برای سلامتی تو دعا میکنم.

اگه یکی از من بپرسه از امام حسین علیه السلام غریب تر کیه؟ میگم از امام حسین غریب تر مهدی زهراست؛ دلیل هم دارم، امام حسین علیه السلام سید الشهداست، درست، به مظلومیت شهیدش کردند، درست، اما امام حسین علیه السلام یه ابوالفضل داشت،

عباس امام زمان کیه؟

امام حسین یه علی اکبر داشت، علی اکبر هایامام زمان  کجان؟ ؛ امام حسین قاسم داشت، جعفر داشت، عون داشت، حجت بن الحسن کی رو داره؟

دل امام زمان به کی خوشه؟ آیا دل امام زمان به من ما خوشه

آیا واقعا من و شما برای امام زمان، جای ابوالفضل که نمی تونیم باشیم حداقل سربازش هستیم ..دلشو به درد نیاوردیم زمینه ظهورشو فراهم کردیم….

انشاالله یکروز یوسف ما از غم برادارن شریف

ز قعر چاه درآید به اوج ماه رسد …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *